Ευπαθείς Ομάδες

ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ / ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ – ΠΑΡΑΜΕΛΗΣΗ ΑΝΗΛΙΚΩΝ

Οι αναφορές μπορούν να πραγματοποιούνται γραπτώς στις εισαγγελικές αρχές, στην Ελληνική Αστυνομία και στο Συνήγορο του Πολίτη – Συνήγορο του Παιδιού.

Οι τηλεφωνικές γραμμές του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ) του Συλλόγου το «Χαμόγελο του Παιδιού» και της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» δέχονται προφορικές αναφορές. Στις συγκεκριμένες γραμμές υπάρχει η δυνατότητα ανώνυμης αναφοράς, δηλαδή αναφορά η οποία πραγματοποιείται χωρίς να περιλαμβάνει τα στοιχεία του ατόμου που την κάνει.

Πραγματοποίηση αναφοράς:

Είτε γραπτώς

◆ στις εισαγγελικές αρχές (Εισαγγελία Πρωτοδικών, Τμήμα Ανηλίκων Αθηνών, τηλ. 210 8827993,

◆ στην Ελληνική Αστυνομία (στην Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής, τηλ. 210 6476573, στο Τμήμα Ανηλίκων της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Εγκλημάτων κατά της Ζωής

◆ Για αναφορές περιστατικών διαδικτυακής παρενόχλησης – παιδοφιλίας ή παιδικής πορνογραφίαςείναι δυνατή η επικοινωνία με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στην ειδική τηλεφωνική γραμμή καταγγελιών 11188 ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στη διεύθυνση ccu@cybercrimeunit.gov.gr

◆ στο Συνήγορο του Πολίτη-Συνήγορο του Παιδιού τηλ. 213 1306 744, 213 1306 710, 213 1306 703 (γραμματεία), Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-16:00 και στη Γραμμή για τα Παιδιά 800.11.32.000

Η έγγραφη αναφορά δεν είναι ανώνυμη προς το Συνήγορο, αλλά διασφαλίζεται η τήρηση ανωνυμίας προς τρίτους.

Είτε προφορικά

◆ στην 24ωρη Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας 1107 του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης

◆ στην τηλεφωνική γραμμή Μαζί για το Παιδί 115 25 (Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00 – 21:00)

◆ στην 24ωρη Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά 1056 του Συλλόγου Χαμόγελο του Παιδιούχωρίς χρέωση

Όλες οι αναφορές απαιτούν εισαγγελική παρέμβαση προτού ξεκινήσει η διαδικασία διερεύνησης της υπόθεσης.

Ειδικά για εκπαιδευτικούς προβλέπεται:

Νόμος 3500/2006 – Άρθρο 23 – Υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών

«Εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο οποίος, κατά την εκτέλεση του εκπαιδευτικού του έργου, με οποιονδήποτε τρόπο πληροφορείται ή διαπιστώνει ότι έχει διαπραχθεί σε βάρος μαθητή έγκλημα ενδοοικογενειακής βίας, ενημερώνει, χωρίς καθυστέρηση, τον διευθυντή της σχολικής μονάδας.Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας ανακοινώνει, αμέσως, την αξιόποινη πράξη στον αρμόδιο εισαγγελέα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, ή στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή.Την ίδια υποχρέωση έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των ιδιωτικών σχολείων, καθώς και οι υπεύθυνοι των πάσης φύσεως Μονάδων Προσχολικής Αγωγής.2. Κατά την προδικασία και τη διαδικασία στο ακροατήριο, ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, ο οποίος ανακοίνωσε την αξιόποινη πράξη στις παραπάνω αρμόδιες αρχές, και ο εκπαιδευτικός, ο οποίος την πληροφορήθηκε ή τη διαπίστωσε, καλούνται να εξετασθούν ως μάρτυρες, μόνο αν η πληροφορία δεν αποδεικνύεται με οποιοδήποτε άλλο αποδεικτικό μέσο».

Πολιτική τελών για τις ευπαθείς ομάδες

Το Δημοτικό Συμβούλιο με την απόφαση 5/2012 εγκρίνει τη μείωση και απαλλαγή από τα Δημοτικά Τέλη "Ύδρευσης – Καθαριότητας – Ηλεκτροφωτισμού" των ευπαθών ομάδων που είναι Δημότες του Δήμου Ωρωπού, ως εξής:

1. Την μείωση κατά 50% των δημοτικών Τελών ύδρευσης - καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για την πρώτη και κύρια κατοικία των μονογονεϊκών οικογενειών με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό, εκκαθαρισμένο κατά τον προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο των 12.000€ χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος.

Την πλήρη απαλλαγή των δημοτικών Τελών ύδρευσης - καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για την πρώτη και κύρια κατοικία των μονογονεϊκών οικογενειών με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό, εκκαθαρισμένο κατά τον προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο των 7.000,00€ χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος. Ειδικά  για τα τέλη ύδρευσης η πλήρης απαλλαγή θα είναι μέχρι την κατανάλωση 150 κυβικών μέτρων ετησίως. 

2. Την μείωση κατά 30% των δημοτικών Τελών ύδρευσης - καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για την πρώτη και κύρια κατοικία των τρίτεκνων οικογενειών με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό, εκκαθαρισμένο κατά τον προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο των 12.000,00€ χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος.

Την μείωση κατά 50% δημοτικών Τελών ύδρευσης - καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για την πρώτη και κύρια κατοικία των τρίτεκνων οικογενειών με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό, εκκαθαρισμένο κατά τον προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο των 7.000,00€ χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος.

3. Την μείωση κατά 50% των δημοτικών Τελών ύδρευσης - καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για την πρώτη και κύρια κατοικία των πολύτεκνων οικογενειών με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό, εκκαθαρισμένο κατά τον προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο των 15.000,00€ χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος.

4. Την πλήρη απαλλαγή των δημοτικών Τελών ύδρευσης - καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για την πρώτη και κύρια κατοικία των πολύτεκνων οικογενειών με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό, εκκαθαρισμένο κατά τον προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο των 7.000,00€ χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος.

5. Οι άπορες οικογένειες, όπως προσδιορίζονται από τον νόμο και την έρευνα της κοινωνικής υπηρεσίας απαλλάσσονται από τα δημοτικά Τέλη ύδρευσης - καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για την πρώτη και κύρια κατοικία.

6. Την πλήρη απαλλαγή των δημοτικών Τελών ύδρευσης - καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για την πρώτη και κύρια κατοικία των οικογενειών με ΑΜΕΑ σε ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό, εκκαθαρισμένο κατά τον προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο των 12.000,00€ χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος.

7. Την μείωση κατά 50% των Δημοτικών Τελών ύδρευσης - καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού στους Δημότες, που αποδεδειγμένα έχουν υπαχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ.

Οι προαναφερόμενες απαλλαγές-μειώσεις θα ισχύσουν από τη λήψη της παρούσης μέχρι ανακλήσεώς της και εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διαδικασίες μέσω της ΔΕΗ.

Το συνολικό κόστος από την μείωση των εσόδων, θα καλυφθεί από πόρους που θα προκύψουν από την μικρή αύξηση των τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, από την ορθολογική καταμέτρηση σε εξαμηνιαία βάση των τελών ύδρευσης και από την είσπραξη των οφειλών Π.Ο.Ε. Ανάλογα με το ποσό της μείωσης των εσόδων θα γίνει επανεξέταση του θέματος, εάν χρειαστεί, έχοντας πλέον συγκεκριμένα στοιχεία.

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και προϋποθέσεις τα οποία θα συλλέγει η Υπηρεσία Οικονομικών του Δήμου σε συνεννόηση με το τμήμα προσόδων.

Αναλυτικά είναι τα εξής, όλα πρωτότυπα ή νόμιμα επικυρωμένα φωτοαντίγραφά τους:

1. Αίτηση του κατοίκου-δικαιούχου όπου θα αναφέρονται όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα πρέπει να έχει συνημμένα.

2. Έγγραφο – δικαιολογητικό ή βεβαίωση ή άλλο επίσημο έγγραφο που θα αποδεικνύει την υπαγωγή του αιτούντος ή μέλους της οικογένειάς του στην ωφελούμενη ομάδα (τρίτεκνοι - μονογονεϊκές οικογένειες - δικαιούχοι κοινωνικού τιμολογίου της ΔΕΗ).

3. Έγγραφο που θα αποδεικνύει ότι ο αιτών είναι  Δημότης του Δήμου Ωρωπού.

4. Εάν πρόκειται για προστατευόμενα μέλη του αιτούντος, έγγραφο – βεβαίωση ή Φορολογική δήλωση που θα αποδεικνύει ότι αυτά συνοικούν μαζί του και τον βαρύνουν οικονομικά.

5.  Πιστοποιητικό Οικογενειακής κατάστασης.

6. Πρόσφατη απόδειξη της ΔΕΗ στο όνομα του αιτούντος ή μέλους της οικογενείας του. Εάν αυτή δεν υπάρχει είναι απαραίτητο να γίνει μεταβολή στη ΔΕΗ.

7. Συμβόλαιο κυριότητας της κατοικίας στο όνομα του αιτούντος ή μέλους της οικογένειάς του. Εάν αυτή είναι δωρεάν παραχώρηση, να προσκομίζονται σχετικά αποδεικτικά στοιχεία (π.χ. Ε2 της φορολογικής δήλωσης του ιδιοκτήτη του περασμένου έτους). Τέλος αν αυτή είναι μισθωμένη, θεωρημένο(και σε ισχύ) από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. συμβόλαιο στο όνομα αιτούντος ή μέλους της οικογένειάς του.

8. Υπεύθυνη δήλωση από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου, εφόσον βέβαια δεν είναι ο δικαιούχος- ωφελούμενος, στην οποία θα βεβαιώνεται ότι συμφωνεί με την μεταβολή των τ.μ. του ακινήτου του στη Δ.Ε.Η. με «πλασματικά» τετραγωνικά, προς όφελος του δικαιούχου μισθωτή ή του παραχωρησιούχου χρήσης του ακινήτου του. Επίσης θα δηλώνει ότι αναλαμβάνει την υποχρέωση για επανακαθορισμό των σωστών τ.μ. στο δήμο μας, σε περίπτωση αλλαγής ενοικιαστή ή παραχωρησιούχου χρήσης, αλλιώς ο δήμος θα καταλογίσει στον υπόχρεο το όφελός του της τελευταίας πενταετίας με τις νόμιμες προσαυξήσεις.

9. Στοιχεία (συμβόλαιο ή σχέδιο μηχανικού) για τα πραγματικά τ.μ. της κατοικίας, εάν αυτά δεν προκύπτουν από τα άλλα δικαιολογητικά και επί πλέον δεν υπάρχουν ούτε στο αρχείο της υπηρεσίας μας.

10. Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος ότι η όποια αλλαγή προκύψει θα γνωστοποιηθεί άμεσα στο Δήμο μας (π.χ. απώλεια ιδιότητας, μετακόμιση, αλλαγή χρήσης ακινήτου κλπ). Εάν αυτό δε γίνει, ο Δήμος θα καταλογίσει στον υπόχρεο το όφελός του της τελευταίας πενταετίας με τις νόμιμες προσαυξήσεις.

11. Η απαλλαγή θα συσχετισθεί με το οικογενειακό εισόδημα του δικαιούχου ή της οικογένειάς του. Θα προσκομίζεται εκκαθαριστικό εφορίας καθώς και το Ε9. Εάν δε γίνεται φορολογική δήλωση, τότε υπεύθυνη δήλωσή τους, θεωρημένη από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., ότι δεν υποβάλλεται φορολογική δήλωση σε καμία Δ.Ο.Υ.

12. Α.Φ.Μ. και φωτοαντίγραφο ταυτότητας, για καταγραφή των στοιχείων των δικαιούχων, ώστε να μπορούν να γίνονται επαληθεύσεις δεδομένων, κλπ στοιχείων των δικαιούχων- ωφελουμένων, αλλά και χρέωσή τους σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεών τους ή παραπληροφόρησης των υπηρεσιών μας.

13. Όποιο άλλο δικαιολογητικό τυχόν απαιτηθεί για τη διασφάλιση των συμφερόντων του δήμου, σε περίπτωση που κάτι δεν προκύπτει σαφώς από τα προηγούμενα ή για περιπτώσεις που δεν μπορούν να προβλεφθούν.

Τα παραπάνω δικαιολογητικά εφ’ όσον ο δικαιούχος της μείωσης συνεχίζει να έχει αυτό το δικαίωμα πέραν της πενταετίας, θα επανυποβάλλονται στις υπηρεσίες του δήμου κάθε πενταετία με αρχή αυτής το έτος της αρχικής υποβολής των δικαιολογητικών. δηλαδή εάν η αρχική υποβολή γίνει το 2012 η επανυποβολή θα γίνει με τη λήξη του 2017.

Η περίοδος επανυποβολής των δικαιολογητικών θα γίνεται το τρίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου- Νοεμβρίου κάθε έτους, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στις υπηρεσίες μας για αλλαγή των μέτρων στη ΔΕΗ πριν την αλλαγή του έτους.

Κάθε έτος όμως θα κατατίθεται από τους δικαιούχους των μειώσεων στις υπηρεσίες του δήμου μας, στο ίδιο διάστημα, απλή υπεύθυνη δήλωση περί μη αλλαγής των όσων έχουν δηλωθεί αρχικά, καθώς και το δικαιολογητικό εκείνο που έχει συγκεκριμένη διάρκεια, που θα βεβαιώνει τη συνέχιση της ιδιότητας του δικαιούχου της μείωσης.

Μερικά από τα παραπάνω δικαιολογητικά, σε τυχόν ανήμπορους δικαιούχους, μπορούν να συγκεντρωθούν από τις υπηρεσίες του δήμου μας (Τμήμα Εσόδων, Δημοτική Αστυνομία, κλπ.)

Για την καλύτερη διασφάλιση των εσόδων του δήμου θα πρέπει το αρμόδιο τμήμα Προσόδων να τηρεί ειδικό αρχείο των ομάδων αυτών με συνεχή ενημέρωσή του (εγγραφές, μεταβολές, διαγραφές).

Η κατάργηση-μείωση των τελών θα ισχύει όπως προαναφέρθηκε από τη λήψη της παρούσης και μέχρι ανακλήσεως της και ύστερα από προσκόμιση και έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών και αφού βέβαια πραγματοποιηθεί η πρώτη μεταβολή των στοιχείων του ακινήτου στη ΔΕΗ.

Από την κατάθεση της αίτησης και των απαιτούμενων δικαιολογητικών έως την αλλαγή των τ.μ. στη ΔΕΗ θα μεσολαβεί πάντα ένα εύλογο χρονικό διάστημα, για το οποίο σε καμία περίπτωση δεν δημιουργείται υποχρέωση του Δήμου μας για καταβολή αχρεωστήτως εισπραχθέντων ποσών ή συμψηφισμού κλπ».